Review ECO Modern Essentials

Hej alla fina!

Dags att komma med recensionen på ECO Modern Essentials Rosehip oil och A Serum. Jag har valt två produkter som jag fått hemskickade och har nu testat och tänkte dela mina tankar om resultatet på min hy. Ska vi titta på produkterna jag valde.

Organic Rosehip Oil 30ml/276kr(lyko)

En näringsrik olja för huden med essentiella fettsyror och vitamin C, E och A. En organisk och närande ansiktsolja som återställer kollagen, stimulerar cellföryngring och förhindrar utbrott, ärr och pigmentering. Rosehip Oil har unika anti-aging egenskaper som kommer hålla din hud stark och ungdomlig.
Instruktioner: Massera in 2-4 droppar på huden efter rengöring och toning. Kan användas morgon och kväll

Ingredienser:
* Rosehip oil (rosa canina)
* Australisk certifierad organisk

Vad tycker jag om produkten?

Jag har använt ECO Modern Essentials Rosehip oil som sista steg i min rutin efter kräm på kvällen då jag har en kombinerad fet/normal hydtyp som är yttorr. Jag har verkligen älskat denna olja och vill aldrig mer inte ha en olja i min rutin. ECO Modern Essentials Rosehip oil har gjort min hy mycket mjukare och mina pigmenteringar har delvis bleknat. Har som vanligt fått en och annan finne men de har oftast med hormoner att göra så inget som kommer från produkten. ECO Modern Essentials Rosehip oil tog slut redan i maj och jag har efter det provat en annan nyponfröolja som jag inte alls tycker om lika mycket. Trodde väl aldrig det kunde vara sådan stor skillnad på två oljor med samma ingrediens, men det är det verkligen. Kommer köpa ECO Modern Essentials Rosehip oil så fort min nuvarande olja tar slut.

Vitamin A Serum 30ml/270kr(lyko)

Ett serum som kombinerar effektiva naturliga ingredienser med vetenskapen av mikroinkapslad retinol, ett stabilt A-vitamin som tränger igenom de djupare skikten av huden. Hjälper till att förbättra utseendet av fina linjer och rynkor vid regelbunden användning. Huden förstärks och elasticiteten ökar, vilket resulterar i en yngre, fastare och jämnare hud.

Ingredienser:
aloe barbadensis leaf juice, glycerin, leuconostoc (radish root ferment filtrate and water), calendula officinalis (calendula) flower extract, sclerotium gum, sambucus nigra (elderberry) fruit extract, crambe abyssinica seed oil, xanthum gum, Retinol & BHT & Tricaprylin & Polymethyl Methacrylate (vitamin A), cetearyl glucoside, sorbitan olivate (olive) oil, phytosterols, olea europaea (olive) oil unsaponifiables, alcohol, potassium sorbate, citric acid, Citrus Limon (Lemon) Peel Oil, Cananga Odorata Flower (Ylang Ylang) Oil ,Rosa Damascena Flower Oil, pelargonium graveolens (geranium) oil, cymbopogon martinii (lemongrass) oil.

Vad tycker jag om produkten?

Jag gjorde som man ska med all retinol och vande in ECO Modern Essentials A Serum över tid för att till slut använda den 3 kvällar i veckan. Jag upplevde ingen irritation, rodnad eller extra torrhet vare sig vid invänjning eller senare i användningen. Jag tycker ECO Modern Essentials A Serum gjorde min hy fastare och med mer bounce (mer elastisk?) vet inte riktigt rätt svenskt ord här känner jag. Upplevde även att porerna blurrades en del och det tycker vi om. Slutade använda ECO Modern Essentials A Serum när sommaren kom på riktigt för jag vet att jag slarvar en del med SPF så vågade inte riktigt fortsätta men kommer börja igen så snart jag inte är ute hela dagar i solen.  Kan absolut tänka mig att köpa ECO Modern Essentials A Serum igen.

Har ni testat något från ECO Modern Essentials och i så fall vad tyckte ni om produkterna?

En reaktion på ”Review ECO Modern Essentials

  1. Pingback: Empties 2020 October – Karins beautyroom

Lämna en kommentar